آنچه درغنی سازی کارایی هر چه بیشتر متخصصان طراحی صنعتی می تواند موثر باشد – همانا برنامه ریزی و تدوین برنایه کاری تکمیل شده ای ست که جهت انجام پروژه های تحقیقاتی و پروژه های طراحی محصول به کار گرفته می شود . از این رو این مبحث سعی برآن دارد تا آنالیز ارزش را به عنوان یکی از روش های موجود جهت هر چه بهتر رسیدن طراحان به پاسخی ایده آل مطرح سازد .
مقاله حاضر در دو بخش اساسی ارایه گردیده است . اولین بخش آن به تشریح کلیات روش آنالیز ارزش و به ویژه مباحثی چون تعاریف – مراحل اجرا – زمینه های کاربردی و مزایای آنالیز ارزش پرداخته است . دومین بخش بر دلایلی متمرکز است که استفاده از انالیز ارزش در مراحل نظری ( تحقیقاتی ) و عملی پروژه های طراحی صنعتی را امکان پذیر می کند . در این قسمت اهداف مشترکی که در دو روش طراحی صنعتی و آنالیز ارزش وجود داشته و دربر گیرنده اصل تامین خواسته های استفاده کننده از یک سوء و تولید کننده از سوی دیگر می باشد – مورد تحلیل قرار گرفته است .