per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2001-06-22
9
0
13955
جامعه شناسی هنر و نقش ایدئولوژی
-
دکتر زهرا رهنورد
29456851
1
ارتباط جامعه شناسی هنر و ایدئولوزی از مهمترین رویکردها در قلمرو نظریه پردازی و نقد هنری است. جامعه شناسی هنر ، به عنوان یک علم و ایدئولوژی، به عنوان متغیر تأثیرگذار بر دانش اجتماعی مذکور ، به رویکرد مطرح محافل، صاحبنظران، نظریه پردازان و منتقدان هنری، تبدیل شده است.
پیرامون این رویکرد مطرح سؤالاتی شکل می گیرد. مانند: آیا ایدئولوژی بر تولید خلاقانه هنر تأثیر دارد؟
آیا ایدئولوژی بر شناخت اجتماعی از هنر مؤثر است؟
آیا ایدئولوژی می تواند به عنوان عامل مؤثر بر نقد هنری، مطرح شود؟
در قلمرو وسیع تر ، این سؤال مطرح است که آیا دانش های بشری و فراورده های آن به نحوی متأثر از ایدئولوژی هستند یا درون جوش و درون ذاتند یا بر اساس واقعیت های موجود شکل می گیرند؟
مجموعه سؤالات فوق بهانه ای شد که این تحقیق شکل گرفته و ارتباط بین ایدئولوژی و جامعه شناسی هنر، با مروری بر مکاتب واقع گرایی اجتماعی مکتب فرانکفورت، ساختارگرایی و مکتب عشق.... مورد بررسی قرار گیرد.
نتیجه گیری مقاله حاکی از این است که ایدئولوژی ، به دلیل داشتن بایدها و نبایدها ...
چونان حاکمی سخت گیر هنر را تحت سلطه خود گرفته و آن را، از عرصه خلاقیت و شفافیت و صداقت که خاص هنر و هنرمندیست به عرصه "فرمایش" و "دیکته" سوق می دهد، مگر اینکه به عشق و ایمان تبدیل شده و به کلیه حوزه های خود آگاه و ناخودآگاه هنرمند نفوذ نماید.
The relation between the Sociology of art and ideology is one of the most important approaches adopted in the domain of theorizing and the critique of arts.
As a science as well as an ideology and as variable influencing social science, the Sociology of art has become dominant approach in the circles of art experts theoricians and reviewers.
This approach gives rise to a number of questions such as: "Cm ideology be considered an effective factor in art criticism ?"
In a larger context, the question arises whether human sciences, their applications and their products are influenced, in a way or another, by ideology or are the results of inner simultaneous stimuli or may be shaped by existing realities?"
These questions, as a whole, caused the writer of these words to make researches which led to the writing of this paper, in which the relations between ideology and Sociology of art are studied, mainly by reviewing of some schools of art, including critical realism, social realism, Frankfurt school, structuralism and school of love.
Since ideology dictates to people Jiving under it what to
do and what not to do, it controls various branches of fine arts strictly and transfers them from the realm of creativity, transparency and honesty, which are the natural places of arts and artists, to the territory of compulsory observance of ruling precepts and tenets and of the artificiality, unless the ideology becomes a subject of love and belief and influences the whole conscious or sub-conscious levels of the artist's mind.
https://jhz.ut.ac.ir/article_13955_db42d9dff16c17ae1e157d651794120a.pdf
ایدئولوژی
جامعه شناسی هنر
ساختارگرایی
مکتب عشق
مکتب فرانکفرت
واقع گرایی اجتماعی
واقع گرایی انتقادی
and the school of love
Critical realism
Frankfurt school
Ideology
social realism
sociology of art
Structuralism
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2001-06-22
9
0
13956
معنا پذیری «هنر» در کلام فردوسی
-
دکتر منوچهر اکبری
17853894
1
در این مقاله نخست به واژه ها به عنوان عناصر زبان اشاره شده است. واژه ها در طول تاریخ دستخوش تغییر و تحول می گردند هنر به عنوان کلمه ای چند معنا از تنوع و تکثر چشمگیری برخوردار است. واژه هنر نموداری از مصادیق هنرهای زیبا و گرایش های آن تا اصول تیراندازی و جنگجویی و حتمی آموختن زبان های متفاوت بهره مند است. علاوه بر این در شاهنامه بامعانی از قبیل: خردورزی،حکمت،کارهای خوب، سازندگی، کسب رضایت خدا، مقارن است.همراهی واژه هنر با اعمال واژه های زیر قابل توجه است: انجام وظیفه، مراسم تاجگذاری، اصول موجود بین حاکم و مردم، خرد،داد، دانش، ادب، نژاد، مردانگی، پاکی، فرزانگی، کشورداری، لیاقت، مهرورزی،بهره مندی از فرّه ایزدی، هنرمندی علاوه بر صفت اقشار مردم مانند زنانو موبدان و پادشاه و پهلوانان تی صفت رخش هم واقع شده است. سخن آخر اینکه فردوسی منشاء هنر را خدا و آن را ودیعه ای الهی می داند.
In this article at first the role of word, as the essential unit of a language, and then the function of language as a means for man to convey meaning and the changes during centuries occurred to word is discussed.
'Art' for example as a word, has various meanings in Ferdowsi's poems. Fine arts, shooting rules, quarrelsomeness, courtesy, justice, wisdom, nobility, knowledge, generosity, virtue, creativity and God's satisfaction are the meanings that art, conveys. The key word art is companied by phrases such as, coronation ceremonies, noble descent, Zoroastrian Priest and even with the Rakhsh (Rustam's horse).
Ferdowsi regards 'Art' as the divine inspiration or the God's gift to the humanbeings.
https://jhz.ut.ac.ir/article_13956_cbe549135d550a8f75c080c17ba56653.pdf
خردمندی
دلاوری
شاهنامه
شایستگی
مردانگی
معناپذیری
هنر
ودیعه الهی
Art
Ferdowsi
Find Arts
Shahnameh
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2001-06-22
9
0
13957
تأثیر عناصر و نقشنمایه های چینی
در هنر ایران
-
دکتر یعقوب آژند
94988288
1
ارتباط ایران با چین بسیار دیرینه است. این ارتباط همواره ماهیت بازرگانی و فرهتگی داشته است. ورود کالاهای چینی به ایران زمین بخصوص کالاهای هنری آن موجب تعامل هنری بین دو تمدن چین و ایران می شده است. هنگامی که مغولان در سده هفتم هجری بر سرزمین چین وایران مستولی شدند این تعامل سرعت و وسعت بیشتری گرفت و بخصوص هنرهای تجسمی ایران را تحت تأثیر قرار داد. در این مقاله برآنم که وجوه مختلف این تأثیرگذاری را بخصوص در هنرهای تجسمی تصویری بازنمایم.
Chinese. Mongol and Islamic elements in the Miniature Persian Painting, in Mongol Period, are clearly discernible. The lotus pattern, the dragon decorations. the cloud design, the long and carefully-drawn scroll and features are all Chinese, as in the use of line and silver. In addition, the
Chinese influence is predominent within Landscapes, in trees or plants, mountains or water, both in detail and in the use of silver and muted colors. This Article seeks to trace the development of Chinese influences in Persian Painting from beginning to 16th century.
https://jhz.ut.ac.ir/article_13957_6270f1976dc70604f40edc476661e37d.pdf
اژدها
اسلیمی
پارچه های ابریشمی چین
تای(نقش ابر چینی)
چینی مآبی
ختایی
ظروف چینی
ققنوس
نقشمایه های چینی
نقش نیلوفر
Chinese Influences
Dragon Decorations
Lotus Pattern
Persian painting
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2001-06-22
9
0
13958
تأملی بر بازشناسی هنر آبستره
-
دکتر مصطفی گودرزی
45495746
1
تمامی تاریخ هنر، تا اوایل سده بیستم میلادی، شاهد حضور پر قدرت نقاشی فیگوراتیو و تصویری بوده است. هنرهای غیر تصویری، بیشتر در زمینه هنریهای کاربردی و تزئینی ظهور یافته بود. در اوایل قرن بیستم، نقاش اروپایی از تصویر نمودنجهان محسوس و دنیای عینی روی برتافت و صحنه نقاشی خود را از اشیاء و عناصر قابل شناخت و شکل های شناخته شده در جهان مرئی و ملموس، خالی کرده و به بازتاب دنیای درون خود پرداخت. تغییر جهت از جهان برونی به درون انسان، از بازنمایی شیء به نمایش فرم، نقطه آغازین تکوین بیان نری و شروع ظهور نقاشی غیر تصویری و به اعتباری نقاشی آبستره بود. نقاشی، دیگر تنها وسیله مرئی ساختن جهان مرئی نبود. انعکاس بیانی شکلهای ناب، می توانست وسایل مرئی ساختن طنین درونی چیزها و اهتزازشان در روح آدمی را برای نقاش تدارک بیند. در این دوره، هنرمند نقاش متقاعد شد که اگر هماهنگی های ناب تصویری عاری از تصویرهای عینی یا استعداری باشند،می توانند – درست همانند اصوات ناب موسیقی – روح انگیز شوند. هنرمند ، از تصویرهای طبیعی یکسره چشم پوشیده و خود را کاملاً به نیروی بیانی شکلهای رنگین سپرد.
در این مقاله، ضمن اشاره به انگیزه ها، اندیشه ها و زمینه های پیدایش هنر انتزاعی ، به آغاز کنندگان و گرایشات عمده ظهوریافته این هنر توجه شده است.
https://jhz.ut.ac.ir/article_13958_ac6c040fac95898b233f847164d7d3df.pdf
اکسپرسیونیسم آبستره
کاندینسکی
موندریان
هنر آبستره
هنر انتزاعی
Abstract Art
Abstract Expressionism
Kandinsky
Mondrian
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2001-06-22
9
0
13959
مسیر پیاده گردشگری
-
دکتر سید محسن حبیبی
18283295
1
ویرانی بافت های کهن و آثار ارزشمندی که آنها در بردارند، با دلایل متعددی که مردم و مسئولان را به عنوان عاملان آن با نقش های متفاوت در کنار یکدیگر قرار می دهد، سبب گردید تا با فقدان حیات شهری در این محدوده ها مواجه گردیم. این امر خود دلیلی بر رها شدن و متروکه شدن این بافت ها علیرغم تمامی ویژگی هایشان است. در حالی که با وجود کمترین توجهات و اقدامات در جهت حفاظت از این محدوده های تاریخی، این ثروت های فرهنگی – تاریخی ، به لحاظ ارزش های فوق العاده ای که شاید هنوز برای بسیاری از ما ناشناخته باشد پذیرای گردشگرانی است (هرچند اندک) که در جهت آگاهی و شناخت هرچه بیشتر از حقایق و رازهای پنهان و آشنایی با نحوه تفکر مردمان متعلق به آنها به این گنجینه های ملی روی می آورند.
طراحی مسیرهای پیاده – گردشگری در بافت کهن به عنوان گامی دوجانبه و شاید چندسویه برای حفاظت از بافت و هدایت گردشگر، می تواند به عنوان « پیش اقدامی» بافت کهن مورد نظر را حیات بخشد و به عنوان عامل تکمیلی در امر حفاظت به احیا بافت منجر گردد. این مسیر که مطابق با حرکت انسان برای بافتی مطابق با حرکت او طراحی می شود ضمن معرفی بافت و عناصر با ارزش آن به عنوان یک راوی و یک هادی مناسب می تواند هر ناآشنایی را با بافت مأنوس سازد و آشنا، و می تواند راهی باشد که حیات را در درون بافت جاری سازد. قابلیت جذب گردشگری نه تنها برآورنده نیازهای مربوط و معاصر بافت است بلکه به عنوان یک ضرورت برای حل مسائل کهن و ارزشمند نهفته در دل شهرها تلقی می گردد.
Destruction of the historical urban fabrics and their valuable heritages in the past has led to the lack of urban life in these districts, despite their many characteristics. In spite of very few attentions to these urban fabrics and few attempts regarding their protection, these cultural-historical assets absorb (even a few) tourists who look for the dependent people's perceptions. The design of tourism - ¬pedestrian ways in the historical urban fabrics can revive their Life , as a pre-attempt for protecting them and guiding tourists. These pedestrian ways, that are designed based on the hi man movement, can introduce the fabrics and their
values This can be seen as a way in reviving the fabric life. the potentials for tourism absorption not only can meet the contemporary needs of the fabrics, but also as a necessity to solve the existed problems of the fabrics.
https://jhz.ut.ac.ir/article_13959_1905b92a7f173736c8b43c9328cddbbe.pdf
حیات مدنی
خیابان
طراحی شهری
عرصه عمومی
گردشگر
معبر
pedestrian
People's Perception
Tourism
urban space
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2001-06-22
9
0
13960
معیارهایی برای طراحی
و ساخت بناهای بلند
-
دکتر محمود گلابچی
83229686
1
هر چند طرح یک ساختمان بلند حاصل نهایی فرآیند پیچیده ای است که عناصر آن برهم تأثیر متقابل دارند و عوامل متعددی از جمله ویژگی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در آن مؤثرند، اما با رعایت اصول و معیارهای حاصل از پژوهش های بنیادی وکاربردی در زمینه طراحی معماری ، سازه و شهرسازی( در صورتی که با تدوین و اجرای سیاست گذاری های لازم در سایر زمینه ها همراه گردد) می توان امکان استفاده مناسب و مطلوب از بناهای بلند را ایجاد نمود. به طور کلی با توجه به شرایط خاص قرن حاضر استفاده مناسب و البته مشروط از ساختمان های بلند را می توان راه حلی واقع گرایانه و مطلوب جهت اسکان مردم و تأمین سایر نیازهای مرتبط با فعالیت های اجتماعی و اقتصادی در شهرهای بزرگ دانست.
این تحقیق نشان می دهد ساختمان های بلند می توانند در شرایط مناسب به صورت مطلوبی جوابگوی نیازها و ضرورت های محیط باشند. ساختمان های بلند مرتبه علاوه بر استفاده برای هریک از کاربری های مسکونی ، تجاری و اداری می توانند به صورت مناسبی برای عملکردهای تلفیقی نیز مورد استفاده قرار گیرند و از آنها برای مرکزیت بخشیدن به ذفعالیت های مرتبط با یکدیگر استفاده نمود.
بر اساس این تحقیق بکارگیری فرم های ساده و منظم علاوه بر کمک به پایداری و ایستایی ساختمان، سبس افزایش ایمنی در بناهای بلند می گردد. وجود نظم و ترکیب مناسب با ساختمان های اطراف، تقارن ، تعادل و وحدت از عوامل مؤثر در ایجاد فرم و نمای بصری مطلوب بناهای بلند می باشند. برای ایجاد مقیاس انسانی و مطلوب نمودن فرم بنا می توان در فضای اطراف ساختامن با ایجاد عمق دید نسبت به ساختمان ارتباط مطلوبی بین فرم و بیننده بوجود آورد.
این تحقیق با استفاده از مطالعات نظری، بررسی و تحلیل تحقیقات انجام شده قبلی در این زمینه ، بررسی و نقد دیدگاه های مختلف ارائه شده در ارتباط با ساختمان های بلند ، مطالعات میدانی و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از آن بر اساس شاخص های مورد مطالعه اعم از معماری ، سازه، شهرسازی، اقتصاد، ایمنی و میط زیست صورت گرفته است.
Design of a high-rise building is the final result of a complicated process in which a considerable number of elements could have reciprocating effects. Moreover, different factors such as cultural, social and economical ones have certain effect on it. Principles and considerations resulted from basic and practical research in the field of architectural design, structural design and urban development (provided the formation and execution of necessary policies in other aspects are coordinated) can provide criteria, requirements and constraints for appropriate and desirable usage of high-rise buildings. In general, conditional utilisation of high-rise buildings can be considered as a realistic solution in order to accommodate people and to fulfill other related requirements for appropriate functions in big cities.
This research indicates that high-rise buildings can be a suitable solution f9r criteria, requirements and constraints of a considerable number of functions and the right answer to the needs and necessities of surrounding. The high-rise buildings can be used as residential, commercial and administration complexes. Furthermore, they can accommodate different activities related to each other in one building.
The research concludes that the application of simple and regular forms in architectural design not only helps the stability of high-rise buildings but it increases the safety factor. Unification in relation to close-by buildings is an effective element in producing desired appearance of high-rise buildings. In order to reach human scale and desirable form of the building, one can produce the depth of sight in the surrounding spot in order to achieve nice
relationship between the form and the viewer.
The research presents principles of high-rise buildings
design. It has been carried out, based on theoretical study, investigation and analysis of previous research in the field, review and consideration of different views on high-rise buildings, field study and analysis of its results based on the different factors such as architectural design, structural design, urban development and environment.
https://jhz.ut.ac.ir/article_13960_efb93aa9c59c3a3a3e9798f602bc8d48.pdf
ارتفاع
تناسبات
توسعه شهری
ساختمان بلند
ضوابط معماری
فرم
کاربری
مقیاس انسانی
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2001-06-22
9
0
13961
پایین آوردن وزن ساختمانی
در ناسازی
-
مهندس حسین مظفری ترشیزی
29255393
1
چون در کشور ما ایران بر روی کمربند زلزله قرار دارد ، و تقریباً تمام نقاط آن زلزله خیز است، و یکی از راههای مقابله با اثرات زلزله بر ساختمان پایین آوردن وزن ساختمان است، بنابراین در این طرح تحقیقاتی پایین آوردن وزن نماسازی ساختمان ها بررسی ومطالعه می شود. در ابتدا می بایستی روش های متداول نماسازی که بر مبنای عادت، مصالح موجود و قابل دسترسی، و فن آوری های موجود طراحی و اجرا می گردد شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد. سپس بررسی و مطالعه بر روی آخرین فن آوری ها و مصالح ساختمانی که در نماسازی بکار برده می شود و در کتابهای فن آوری ساختمان قابل دسترسی است انجام گردیده، و نمونه هایی ارائه می گردد. در هریک از این روش ها محاسبه وزن بار مرده نماسازی ها محاسبه شده است. در نهایت، انتخابی از روش های اجرایی و فن آوری نماسازی با پایین آوردن وزن بار مرده انجام شده و پیشنهاد می شود.
بدیهی است مصالحی که پیشنهاد می شود می بایستی از داخل یا خارج کشور به راحتی در دسترس باشد، و فن آری اجرای آن نیز به شکل قابل درک و فهم برای مجریان و پیمانکاران ساختمانی معرفی گردد.
Our country is located on an Earthquake Belt.
In order to reduce the damages caused as a result of
an earthquake, attempts should be made to reduce the dead load of buildings.
This research is therefore aimed to study the methods for reducing the dead loads of building cladding. The
primary aim is to study the Iranian traditional methods of construction for building cladding, and secondly researching the new methods, technology and the available material for covering of building's facade with light weight material in developed countries, and selecting the most compatible material and techniques suited with the current
methods of Iranian building construction.
Finally an attempt is made to suggest means and recommendations for reducing the dead load of building cladding.
https://jhz.ut.ac.ir/article_13961_7d82f7cb5c2b4a2e9b68141f681a0e96.pdf
بار مرده
پانل ساندویچی
رابیتس بندی
ساختمان
سبک
ضریب انتقال حرارتی
عایق
نماسازی
وزن
Building
Cladding
Dead load
Drywall
Façade
isolation
weight
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2001-06-22
9
0
13962
گذری برموسیقی دوران باستان
-
درویش رضا منظمی
55749744
1
از سده شتم پیش از میلاد قوم آریا در فلات ایران مستقر شدند بیشتر آنها در هندوستان سکنی گزیدند. چون در آن دوران موسیقی هنری مستقل نبود و بیشتر در مراسم مذهبی و اعیاد و جشن ها بکار می رفت، یک نوع موسیقی غیر مذهبی هم در دستگاه حکمرانان هخامنشی بود که معمولاً در حملات جنگی با سازمان هایی نظیر شیپور و دهل بکار می رفت. بعد از آن موسیقی کولی ها یا کاولی در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است.
The Aryan Tribes settled in Iranian Plateau in 8. Be. Most of them chose India as their residence area. In that era, music was not yet an independent art and was mostly used in religious ceremonies, rituals and feasts. There was a kind of non-religious music as practiced in the Achaemians' court, which was mostly used in battlefields, having its instruments such as drum and oboe. The gypsy or Cavalier music is discussed then and an account is given
on them in the paper.
https://jhz.ut.ac.ir/article_13962_f9a7a7f5e47f31f7a9bb0a31d8c6e4c9.pdf
تاریخ تمدن ساسانی
رامشگران کولی ها
سازهای دوران ساسانیان
موسیقی در دوره هخامشی
موسیقی دوران ساسانیان
موسیقی لرستان
Achaemenian Music
Gypsies
History of Sassanid Civilization
Musical instruments in Sassanid Era
Musicians
Music in Achaemenian Era
Music in Sassanid era
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2001-06-22
9
0
13963
کارگردان:
پیدایش، جایگاه و تعریف آن
-
دکتر محمود عزیزی
86589879
1
با گذشت نزدیک به دو قرن از حضور تئاتر به شکل غربی آن در کشور و بخصوص با راه اندازی چاپخانه و نشر کتاب و ترجمه آثار نویسندگان بزرگ تئاتر و بالاخره رفت و آمدهای ایرانیان به خارج از کشور ، در مقاطعی تئاتر توانست در مجامع شهری ، از جایگاه ارزنده ای برخوردار گردد ولی هرگز آنطور که باید به رسالت خود دست نیافت و نتوانست نهادینه گردد. از مجموعه فعالیت های تئاتری این دوره، فقط می توان چند نفر را با نام کارگردان شناسایی کرد.
متأسفانه اغلب هنرمندان تئاتر ، رسالت این شغل جدید هنری در تئاتر را نزدیک به مسئولی معین البکاء در اجرای نمایش می دانند. در این مقاله سعی می شود، تاریخ پیدایش این واژه، سیر تحولات و سهم فرهنگ سازی این شغل هنری، رسالت و مسئولیت او را توضیح داده، علت نام گذاری فعالیت های هنرهای نمایشی قرت بیستم به «عصر کارگردان» توسط برخی از دست اندرکاران تئاتر را روشن سازد.
لازم به ذکر است این مقاله سعی ندارد، با بیان این مطلب، سهم و جایگاه درام نویس را در این دوره نادیده گرفته ، به ارزشها و ضرورت حضور ارزنده او در تئاتر خدشه وارد نماید.
F or two centuries of the presence of western theatre in Iran, due to establishing of printing offices, translating and publishing the works of great playwrights, in particular, and the nternational exchanges, theatre has been able to achieve a proper place within the urban associations. However it could neither meet its full potential, nor it could be institutionalized. Overall, only a few could be identified as theatrte directors.
Unfortunately, most of the theatre artists have considered this new position, similar to the position of Mo'in-ol-Boka in earlier performances.
111is article is an attempt to explain the emergence of the term, the development and the cultural contribution of this position, and the director's commitments and obligations. It is also an attempt to clarity the designation of the 20th century as the «Director's Age» by some practitioners.
It should be mentioned that the author is not ignoring
the contribution and the place of playwrights and their important and valuable roles in theatre.
https://jhz.ut.ac.ir/article_13963_713163d3a73b9975a0d90b13c2b95de6.pdf
سرگروه
صاحب سالن نمایش
عصر کارگردان
کارگردان
معین البکاء
Director
Director's age
Mo'in-ol-Bola
Theatre Manager
Theatre Owner
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2001-06-22
9
0
13964
گفتاری درباره قصه و نمایش
-
فرشاد فرشته حکمت
23839975
1
در این مقاله به خاستگاه قصه با توجه به نیازهای روانی بشر اشاره شده است و به عنصر ایجاد تضاد به عنوان اصلی ترین جنبه زیباشناختی برای آفرینش یک اثر ادبی و هنری توجه شده است و سرانجام رنج و لذت ، تنش و آرامش به عنوان عواملی برگرفته از واقعیت زندگی ، الهام بخش آفرینش قصه و نمایش معرفی شده اند.
-
https://jhz.ut.ac.ir/article_13964_20c90307571562bfa5205cfb4c9f7661.pdf
آرامش
آفرینشگری
تضاد
تعادل
رنج
قصه
نیازهای روانی
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2001-06-22
9
0
13965
گنبد
تجربیات هزاره
-
مهندس حسین مظفری
85543694
1
در این گزارش سفر و بازدید ، یکی از بزرگترین کارهای معماری قرن بیستم که آخرین آنها نیز هست معرفی شده است. این بنا که برای برگزاری جشن های آغاز هزاره سوم در لندن طراحی و اجرا شده ، و درست در ماه دسامبر 1999 به پایان رسید با استفاده از جدیدترین فن آوری سازه و معماری یعنی سیستم کابل و پوشش غشائی خلق گردیده است، به همین دلیل به جامعه معماری ایران معرفی می گردد.
This report attempts to introduce the last and one of the largest architectural work of the twentieth century to the Iranian Architectural Committee.
The structure was designed and constructed for the celebrations of the third Millennium in London. The
construction of this structure was finished in December 1999, and it made use of the latest and most modern structural techniques and architectural design; naming cable and Membrane structure.
https://jhz.ut.ac.ir/article_13965_ecc434caacf06b3ab02c6f110c286002.pdf
دکل
سازه کششی
غشاء پوشش
کابل
گرینویچ
گنبد
هزاره
Dome
Membrane structure
Millennium
Structural techniques