per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2004-03-20
17
17
10665
کعبه : تجلی و تفسیر زیبایی هستی
-
دکتر محمد نقی زاده
65755377
1
علیرغم استعمال فراوان واژه زیبایی و اطلاق آن به طیف وسیعی از اشیاء و مفاهیم و پدیده ها از سوی همه انسان ها ارایه تعریفی جامع از آن بسیار مشکل می نماید. در چنین موادی یکی از راه هایی که معرفی موضوع مورد نظر را فراهم می نماید شناسایی مصادیق مرتبط و با تبیین معیارهای مربوطه می باشد و به این ترتیب شاید بتوان با تعریف یکی مصادیق زیبایی (کعبه) و به ویژه تطبیق معیارهای زیبایی - مفهوم زیبایی و به خصوص زیبایی کعبه را معرفی نمود. با عنایت به مراتب مختلف زیبایی مقاله خاصر سعی بر آن خواهد داشت تا زیبایی کعبه را به عنوان عنصری که خداوند طراح آن بوده انبیاء عظامش ع آن را بنیاد نهاده و بندگانش به طواف آن می شتابند و رو به آن نماز می گذاند و در طول تاریخ منبع الهام بسیاری عرفا و حکما و هنرمندان بوده است - از جنبه های مختلف بررسی نماید.
وجوه زیبایی کعبه در سه دسته اصلی طبقه بندی شده اند : عوامل یا معیارهای عام که به زیبایی معقول کعبه گواهی می دهند عوامل یا معیارهای عام که زیبایی محسوس آن را معرفی می نمایند و معیارهای متخذه از تعالیم اسلام که زیبایی خاص کعبه را جلوه گر می کنند.
Although the word “beauty” is frequently used and applied to a wide range of things, concepts and phenomena, proposing a comprehensive definition of this term seems difficult. One way of introducing a topic in these cases is to explore relevant evidences or explain relative criteria. In an attempt to clarify the meaning of beauty and especially that of Ka’ba, defining an evidence of beauty (Ka’ba) and specially comparing the criteria of beauty may be helpful. Considering different levels of beauty, the article will make an endeavor to study the beauty of Ka’ba as an element designed by Allah, established by prophets, being cicumambulation by Allah’s servants. Moreover Muslim pray toward it and it has been an inspiration for gnostics, philosophers, learned persons and artists throughout history.
The beauty aspects of Ka’ba can be classified into three groups: general factors and criteria accepted and introduced by religions and traditional societies proving the contemplative beauty of Ka’ba, general factors and criteria that introduce its sensible beauty and criteria arising from Islamic teachings manifesting Ka’ba’s specific beauty.
https://jhz.ut.ac.ir/article_10665_fca18eced8a8736c7abc7ee12444f586.pdf
جهانبینی
زیبایی
زیبایی محسوس
زیبایی معنوی
کعبه
هستی
beauty
Existence
Ideology
Ka’ba
sensible beauty
spiritual beauty
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2004-03-20
17
17
10666
بررسی سیاست های محلی مسکن در ایران و انگلیس
-
دکتر غلامحسین مجتهدزاده
29311922
1
مسکن در میان نیازهای انسان یکی از نیازهای مهم تلقی می شود . در دنیا سیاست گذاری مربوط به مسکن یکی از سیاست های مهم به شمار می رود در ایران نیز از طریق سیاست های 5 ساله عمرانی به موضوع مسکن پرداخته شده است. در کشورهای اروپایی حداقل با 4 نوع سیاست به این امر پرداخته شده است.
این سیاست ها عبارتند از : 1- دست راستی راست گرا 2- دست چپی چپ گرا 3- میانه رو و 4- تاچریزم که هر کدام به نحوی توانسته اند در زمینه تامین نیازهای مسکن به نتایج نسبی قابل قبول برسند.
این مقاله بر آن است که این سیاست ها را به صورت کلی با سیاست های برنامه های دوم و سوم مقایسه کند طی این مقاله خانوارها و تعداد واحدهای مسکونی در سال 1375 و کمبودهای مسکن در ایران مورد بررسی قرار گرفته است و جمعیت تا سال 1400 با توجه به منابع موجود پیش بینی شده است و هم چنین موضوعات درآمد و قیمت های برج ها و متوسط درآمد مردم و اینکه برج ها برای ثروتمندان ساخته می شود مورد توجه قرار گرفته است. مشکلات مسکن نیز که عبارتند از ساختمان های اجاره به شرط تملیک ساختمان هایی که روی پایه ساخته شده اند و 60 درصد ساختمان های تهران چنین هستند - تخریب ساختمان های موجود و برج سازی به جای آنها بدون توجه به توسعه تاسیسات و خدمات شهری - طی این مقاله مشکلات در 18 شماره دسته بندی شده و راه حل ها نیز به آن 18 مورد پاسخ داده اند.
Among basic needs of human being housing is an important factor and its quality, quantity and location characteristics depend on the health of people. In Iran the 5-year developmental plans include the quantity of needed units of housing, but the process of preparing these plans involve some critical points which are debatable, for example in the second 5-year plan needed housing units are estimated as 2.5 million units, and Ministry of Housing and Urban Development has undertaken only 5% and the 95% remaining units have been given over to the private sector without any definition and legislation. The result of the work of private sector at the five
years were the high-rise buildings for the rich people without development of the infrastructure and network of traffic routs. At the West European countries they proceed with housing policy with four kinds of policy-making:
Rightism , leftism , mediocrity and Tacherism.
This article aims to compare these policies with urban policy of Iran and the results may be useful for further policy-making in Iran.
https://jhz.ut.ac.ir/article_10666_c74051fc6e6f2f9b348927b764946af2.pdf
برج سازی
زمین
سیاست برنامه طرح
مصالح
منابع مالی و مدیریت
Decision making
Five- year housing plans
Policy making
urban design
Urban Planning
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2004-03-20
17
17
10667
جایگاه شاخص های مسکن در فرآیند برنامه ریزی مسکن
-
دکتر محمد مهدی عزیزی
47979883
1
تدوین یک برنامه جامع بخش مسکن نیازمند شناسایی کامل و تجزیه و تحلیل عمیق ابعاد گسترده مسکن و عوامل موثر بر آن است. در این میان پرداختن به شاخص های مسکن به عنوان کلیدی ترین ابزار برنامه ریزی و تشکیل دهنده شالوده اصلی آن را می توان از حساس ترین مراحل برنامه ریزی دانست. با انجام تحقیقات و پژوهش های جدی در شناخت و تجزیه و تحلیل شاخص های مختلف مسکن - می توان میزان کارایی برنامه های مسکن را به طور چشمگیری افزایش داد. پیچیدگی ابعاد مختلف مسکن و تعدد شاخص های مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری ها در فرایند برنامه ریزی مسکن - ایجاب می کند که این شاخص ها در گروه های مختلف اقتصادی - اجتماعی و کالبدی دسته بندی شوند - هرچند برخی از شاخص ها می توانند عملکرد دو گانه و یا چندگانه داشته باشند. مقاله حاضر به بررسی ابعاد مختلف شاخص ها پرداخته و ضمن دسته بندی آنها در گروه های مختلف برنامه های مسکن کشور را نیز بررسی می کند. یافته های تحقیق به این امر تاکید دارد که شاخص های مسکن موثرتر از آن هستند که با برخورد و بررسی سطحی در برنامه به کار گرفته شوند. ضروریست بررسی جامع از شاخص ها به عمل آمده و آنها را در قالب دسته های مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرارداد.
Housing is one of the most important and most effective sectors of development as a whole, and the process of housing planning is a crucial issue. Initiation of a comprehensive housing plan needs a full recognition and deep analysis of its various aspects. Recognition and analysis of housing indicators as key planning instruments can be the most sensitive steps of the planning. A general review of the housing plans in Iran shows some weaknesses. The plans not only have not included a complete number of key indicators, but also the indicators have not been analyzed deeply in the process of planning. Housing indicators can present the situation and indicate the negative and
positive points of housing sector. Based on the findings of this paper, housing indicators can be classified and analyzed in the contexts of economic, social and physical aspects, although some indicators play multi functions roles. The number of selected housing indicators must be comprehensive so that they cover all aspects of housing. They must also be deeply analyzed in the process of housing planning. This process of using housing indicators would increase the efficiency of housing policies and plans.
https://jhz.ut.ac.ir/article_10667_94f949851a9e3a7cb5d18d88c9e81da0.pdf
اجتماعی
اقتصادی
برنامه ریزی
شاخص
کالبدی
مسکن
economic
Housing
indicator
physical
Planning
social
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2004-03-20
17
17
10668
آسیب شناسی ساختمان آسیب های ناشی از مراحل اجرا و نظارت در ساختمان های خسار دیده از زلزله بم
-
دکتر محمد جواد ثقفی
96388934
1
بروز زلزله جمعه پنجم دیماه سال 1382 در منطقه بم کرمان به کشته شدن بیش از 25.000 نفر انجامید و شهر بم و روستاهای نزدیک ویران شدند. آنچه که در این فاجعه ملی قابل توجه است علاوه بر تداوم ساخت و ساز به شیوه سنتی و نامناسب - شکل گیری ساختمان هایی با اسکلت فلزی - اسکلت بتنی - دیوار باربر و... است و اینکه در این زلزله کمتر ساختمانی بدون آسیب باقی ماند. بی تردید نقص در برنامه ریزی طراحی محاسبات - اجرا و نظارت هر یک به نوبه خود می توانند در این حادثه بزرگ نقش داشته باشند. اما مرحله اجرا و نظارت بر آن به دلیل آنکه در قیاس با مراحل دیگر دخالت افراد غیر متخصص با فراوانی بیشتری صورت می گیرد و ضعف ها و نارسایی ها نیز پوشیده می شوند اهمیت دو چندان می یابد. در این بررسی توجه بیشتر به عناصر ساختاری و چگونگی اتصالات میان اجزا - با توجه به آیین نامه طرح ساختمان ها در برابر زلزله - معطوف و با ارایه تصاویر شاهد در پایان به این نکته توجه شده است که اجرای نامناسب ساختمان خود ریشه در کدام مقوله دارد.
The earthquake that stroke the Bam
Region in the Kerman Province on the 25
of December 2003, left more than 25,000
people dead and ruined the City of barn and its surrounding villages.
What is of importance and noticeable in
this national catastrophe is that not only the traditionally constructed buildings, but also the newly built steel and concrete buildings were seriously damaged in this earthquake.
Undoubtedly, deficiencies in each of the planning, design, engineering calculations, execution and supervision phases of the building construction has significantly contributed to this disaster.
However, the construction and its supervision, as compared to the other phases, is of utmost importance because of the fact that in these phases people with no specialties are involved and therefore inadequacies and shortcomings are covered up.
In this research attention has been given to structural elements and the connections in the joints as per specifications of the Iranian Building Code for designing earthquake resistant structures, and by utilizing the evidences depicted in the pictures taken from the buildings in Barn, the inappropriate construction practices has been elaborated.
https://jhz.ut.ac.ir/article_10668_dbd4ad2194ec7237ee67fac323af96c6.pdf
آسیب
آیین نامه
اجرا
بم
زلزله
ساختار
نظارت
and Execution
Barn
Damages
earthquake
Structure
Supervision
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2004-03-20
17
17
10669
استفاده از مواد گیاهی در صنعت ساختمان مورد مطالعه : نی
-
مهندس عزت اله تقی زاده قهی
44139883
1
در سال های اخیر برای جلوگیری از اتلاف انرژی از یک طرف و کاهش خسارت های ناشی از زلزله از طرف دیگر در به کارگیری مصالح غیر سازه ای در ساختمان ها - دو ویژگی مهم سبکی و عایق حرارتی مد نظر می باشد. به همین دلیل کاربرد قطعات و صفحات ساخته شده از گچ - الیاف معدنی ( پشم شیشه - پشم سنگ و...) مواد گیاهی - بتن گازی - پلی استایرن (یونولیت) و... علی رغم محدودیت های مختلف - توسعه یافته است.
در این مقاله سعی گردیده است ‘ خواص ‘ ویژگی ها و دامنه کاربرد مصالح ساختمانی تهیه شده از گیاه نی بررسی و ارزیابی گردد. در این مقاله با نشان دادن استفاده از نی بافته شده به دلیل مقاومت حرارتی‘ سبک وزن‘ قیمت ‘ راندمان و تولید در شرایط آب و هوایی مختلف ‘ بر امکان استفاده گسترده از آن در صنعت ساختمان و بر ضرورت مطالعات تکمیلی تاکید شده است.
In recent years not only because of minimizing heat losses but also for reduction of earthquake damages “Lightness and Thermal insulation” are the main factors considered in the application of nonstructural building materials. For this reason many building materials and components such as segment, board and slab made by Mineral fiber (Glass wool, Rock wool...), Vegetable Materials, Cellular Concrete, Polystyrene, Gypsum, are used frequently, however, they have some drawbacks.
This paper tries to evaluate specification, and the applicability building materials made of
vegetable, specially “Reed-pressboard”, in the construction industry.
This paper shows that the use of reed pressboard in construction industry, due to its light weight, its cost, efficiency and the possibility of its production under different climactic conditions, needs be further explored and by standardizing its characteristics, be widely used in the construction industry.
https://jhz.ut.ac.ir/article_10669_44ce5f26d405a84e7ce558e0aedb549c.pdf
سبکی
عایق حرارتی
عایق صوتی
مصالح ساختمانی
مواد گیاهی
نی
Building materials
Lightness
Mineral fiber
reed pressboard
Thermal insulation
Vegetable materials
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2004-03-20
17
17
10670
تعامل معماری و طراحی صنعتی
-
دکتر یاسمن خداداده
85252613
1
معماری و طراحی صنعتی به دلیل تاثیر مستمر بر زندگی انسان و گستردگی شان در حیطه تسلط او ‘ بسیار نزدیک و مرتبط با یکدیگرند. لذا پرداختن به وجوه مختلف این ارتباط و جزییاتی که باعث این پیوند می شود بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد. با این هدف در این مقاله سعی شده که با ارایه تعریف طراحی صنعتی و روند شکل گیری آن به بررسی وجوه اشتراک این دو رشته پرداخته شود. سپس به جزییاتی که سبب تقویت این ارتباط می گردد اشاره شده و نهایتا نقش طراحان صنعتی برای همکاری در حوزه های معماری و اهمیت آن در شرایط خاص کشورمان به عنوان نتیجه گیری مطرح گردیده است.
Architecture and industrial design have always been inseparably related due to their continuous effect on and their dominance over human life. Therefore it is essential to examine closely the different aspects of this affiliation and the influences that have brought it about. This paper sets out to investigate the common aspects of these two arts by presenting a coherent definition of industrial design and its formation process. The
influences that have led to the strength of the relationship between architecture and industrial design are analysed. In conclusion, the role of the Industrial Designer in relation to the architectural field and its importance in the particular situation of our country is explained.
https://jhz.ut.ac.ir/article_10670_421dec341278e313da6e2444211e29e2.pdf
انقلاب صنعتی
طراحی صنعتی
فرهنگ
معماری
هنر
architecture
Art
Culture
Industrial design
Industrial revolution
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2004-03-20
17
17
10671
پایگاه های ویژه تجزیه تحلیل و نقد آثار ارتباط تصویری
-
زهرا رهبرنیا
16345416
1
مجتبی انصاری
69966129
2
هر اثر ارتباط تصویری از گرد هم آمدن سه وجه از مثلثی با رئوس خالق اثر مخاطب اثر و خود اثر هنری تشکیل شده است. هر یک از این رئوس به واسطه نظریه ای و از طریق ارکان نظریه مذکور امکان تجزیه و تحلیل دارد چنان که نقد آثار ادبی و هنری می تواند از طریق ان نظریه ها انجام شود.
نظریه های مربوط به خالق اثر در تجزیه و تحلیل آثار ارتباط تصویری جای چندانی ندارند چرا که اثر با نقش نهانی هنرمند از طریق پیام باقی گذاشته در آن هویت یافته و نیز با اجزای تصویری که برای نمایش بهتر آن در اختیا گرفته با مخاطب مواجه شده به گفتگو و تعامل می پردازد. در نهایت نیز هنرمند با اخذ بازخورد از مخاطبین از اختلالات احتمالی در ارسال و دریافت پیام مستطر در اثرش مطلع می شود. لیکن از آن جا که در ارزیابی آثار ارتباط تصویری کیفیت تاثیر گذاری اثر که هدف اصلی از خلق آن بوده ملاک مهمی است لذا به دو عامل اخیر یعنی مخاطب اثر و اثر هنری توجهی خاص می شود.
اما در همه هنرها و از جمله هنر ارتباط تصویری عامل اثر هنری از دیدگاه نظریه فرمالیستی قابل تامل است این مقاله به کیفیت نگاه کردن به آثار ارتباط تصویری برای تجزیه و تحلیل اشاره دارد و این که بهترین شیوه نگاهی نسبی از ترکیب دو نظریه پاسخ مخاطب و نظریه فرمالیستی است. با چنین تجزیه و تحلیل ضابطه مند ‘ تخصصی و متوجه به اولویت رئوس مثلث مذکور برای هر شاخه ای از هنر ‘ نمی توان به طور مطلق خالق اثر یا مخاطبش را نادیده انگاشت.
Any visual communication artwork is made up of three elements which are “the creator, the respondent and the artistic artwork itself” in three vertexes of a triangle.
We are able to analysis each of these vertexes using a theory and the elements of that theory; as we can criticize the artistic and literary artworks.
The theories related to “the creator” are not so important for analyzing visual communication artworks. As in reviewing “the effects of visual communication artworks” the quality of effectiveness of the artworks is the most important goal for creator, so more attention is being paid to these two latest elements which are “the respondent” and “artwork”.
In all types of arts such as the art of “visual communication”, the factor of artwork is a valuable thing to be mentioned, from the view point of “formalism theory”.
This article is pointing out the quality of studying the visual communication artworks for analyzing, and mentioning that the best way is a relative studying which is a combination of “reader response theory” and “formalism”.
According to such an ordered and professional analysis and also related to the importance of the vertexes of the triangle, we can not completely avoid “the creator” or “respondent” of the artwork for any field of art.
https://jhz.ut.ac.ir/article_10671_618395e1a095f95fcce2b4d989d9477b.pdf
آثار ارتباط تصویری
تجزیه و تحلیل
فرمالیسم
نظریه معطوف به مخاطب
Analysis
artworks
formalism
reader response theory
visual communication
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2004-03-20
17
17
10672
مدجنان و نقش آنان در هنر و معماری اسپانیای سده های میانه
-
دکتر عبدالله همتی گلیان
75147312
1
مقاله حاضر که بر اساس روش کتابخانه ای تدوین شده ضمن معرفی مدجنان به نقش آنان در حیات هنری جامعه اسپانیای سده های میانه پرداخته است. در واقع گوشه هایی از تعامل هایی که بین دو تمدن اسلام و مسیحیت در شبه جزیره ایبریا رخ داده . به تصویر می کشد. این پژوهش خاطرنشان کرده که مد جنان در زمینه معماری و سایر هنرها اهتمام می ورزیدند تا به گونه ای میراث اسلامی را با طرح های مسیحی با هم درآمیزند و الگوهایی پدید آورند که متناسب با مقتضیات زمان باشد تا حمایت اشراف و حاکمان مسیحی را جلب نمایند. گرچه شروع این هنر توسط مد جنان به منظور حفظ الگوهای اسلام در قلمرو مسیحی بوده است اما با گذشت زمان به عنوان سبکی صرفا بومی شناخته شد نگارنده نشان می دهد که به طور کلی در هنر و معماری مدجن مصالح ارزان بیشتر از مواد گران قیمت به کار می رفته است همچنین یادآور شده که مسیحیان حاکم به رغم مخالفت با هویت دینی اقلیت های مسلمان‘ هیچگاه از مهارت های هنری آنان غافل نبوده و به بهره برداری از توانایی های مد جنان پرداخته اند و از این رهگذر آنان سهم در خور توجهی در توسعه سنت های هنری اسپانیا داشته اند.
The present article, compiled on the basis of the librarious method, introduces the Mudejars and deals with their role in the artistic life of the society of the Middle Ages’ Spain. It is, in fact, an analysis of the interactions between Islamic and Christian civilizations in the Iberia Peninsula. This study points to the attempts the Mudejars made in architecture and other arts to combine Islamic heritage with Christian designs and created patterns which were in proportion to the circumstances of that time. By doing this, the Mudejars aimed at drawing the support from the Christian patricians and rulers. This art was begun that although by the Mudejars in order to the
retention of Islamic patterns in the Christian territory but it was recognized gradually as simply indigenous. The writer shows that in general Mudejar art and architecture involves poor rather than sumptuous materials. Moreover, in this assay, we have reminded that in spite of their hostility towards the Muslim minorities the Christian rulers didn’t neglect their artistic skills and therefore used the abilities of their Muslim subjects. Thus the Mudejars had a considerable contribution to the expansion of the artistic traditions in Spain.
https://jhz.ut.ac.ir/article_10672_aa66de95cc4f51a81c10066e0dabcd18.pdf
اسپانیا
اسلامی
مدجن
مسیحی
هنر
Art
Christianity
Islamic
Mudejar
Spain
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2004-03-20
17
17
10673
دستور زبان موسیقی پیشرو بررسی نسبت میان موسیقی معنوی - فرهنگ ایرانی و عرفان اسلامی
-
مهندس محمد جواد مهدوی نژاد
41747853
1
موسیقی ایرانی مانند دیگر هنرهای ایرانی در طول سالیان متمادی پیوندی عمیق با فرهنگ بومی و تعلقات مذهبی و معنوی مردم ایران برقرار نموده است. پیوندی که اگر مستحکم تر از پیوند سایر هنرهای ایرانی با فرهنگ اسلامی نباشد ضعیف تر هم نخواهد بود به عبارت دیگر ‘بستارهای معنوی دستور زبان موسیقی سنتی را تشکیل داده اند. آن چه بیش از همه چیز بر چگونگی فرگشت آن تاثیر گذار بوده و خط مشی تعالی آن را تعیین کرده حکمت و عرفان اسلامی می باشد. حکمت و عرفان اسلامی از دو جهت در شکوفایی و موسیقی موثر بوده اند ‘ نخست آن که ارزش های اسلامی با ایجاد رابطه ای انسانی و معنوی میان استاد و شاگرد زمینه آموزش صحیح و کارآمد موسیقی را فراهم می آورد. دوم آن که آموزه های عرفانی و اسلامی توانست با هدایت موسیقی به عرصه های معنوی پیوندی قوی و موثر میان ارباب فن و مخاطبان عمومی فراهم آورد. این آموزه ها سازنده ی حقایقی است که می تواند در تدوین دستور زبان موسیقی پیشرو در ایران معاصر مورد توجه و بهره برداری قرار گیرد. هر چند مفاهیم اسلامی چنان با منش و خصال ایرانی‘ پیوندی ناگسستنی دارد که حرکت به سوی باز زنده سازی موسیقی ایرانی و دستیابی به یک موسیقی متعالی و پیشرو جز از طریق آن ممکن نیست.
Iranian culture and Islamic Believes are the main source of Iranian music. Therefore the cos of the evolution of Iranian music should be found in it’s inwardness and the Islamic theosophy is the main source of The syntax of Iranian traditional music. Islamic wisdom has two major effect on Iranian music, firstly prepare a productive language between educators and students. Secondly prepare a useful communication between Iranian music swells and their addressees. Thus the Islamic believes and Iranian tradition is the main outlines of the syntax of pioneer Iranian music.
Iranian music has two famous branches which are been usually used by music masterfuls. In spite of some deductive shortsighted approaches, both of them have Islamic resources However the main part of Iranian music evolution has been occured in
Islamic period. We can address a considerable number of famous clergymans whom know music as well as theology. In order to clarify the new way of avant-gard music, Iranian tradition and Islamic beliefs should be accurately scrutinized. Path of progress and rehabilitation of Iranian music can be followed only through Islamic believes. Therefore, Islamic theosophy, Iranian culture and our inveterate traditional music are the primary and constant source of Iranian music inspirations and the outlines of the syntax of avant-gard music which are able to clarify new horizons of Iranian avant-garde music.
https://jhz.ut.ac.ir/article_10673_b3571a464a47653734d81183f2e473d8.pdf
اعداد مقدس
باز زنده سازی موسیقی ایرانی
حکمت اسلامی
عرفان اسلامی
فرهنگ ایرانی
موسیقی پیشرو
Avant-gard music
Iranian Culture
Iranian music rehabilitation
Islamic Theology
Islamic Theosophy
per
پردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهران
هنرهای زیبا
2004-03-20
17
17
10674
درباره سمفونی نهم
-
دکتر شاهین فرهت
86844588
1
-
https://jhz.ut.ac.ir/article_10674_b19dbce8d41e059ea52a91492de51cb1.pdf
-